mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter

Sonda

Jaki stosujesz preparat pk/o kleszczom

Start   Artykuły Profilaktyka Pasożyty płucne
Pasożyty płucne

altNicienie Płucne

Angiostrongyloza –choroba wywoływana u psów i lisów przez Angiostrongylus vasorum (robaka płucnego, nicienia płucnego, płucniaka). Pasożyt jest roznoszony przez ślimaki . Do zarażenia może dojść na skutek połknięcia zarażonego ślimaka przez psa lub lisa. Zagrożenie stanowią również trawy lub patyki, po których pełzały ślimaki-nosiciele nicieni płucnych.  W skrajnych przypadkach może dojść do śmierci chorego zwierzęcia. Postawienie prawidłowej diagnozy wymaga dodatkowych badań kału psów lub lisów na obecność płucników. Polska należy do krajów najbardziej zagrożonych angiostrongylozą w Europie. Prawdopodobną przyczyną rozprzestrzeniania się choroby jest wzrost populacji lisów i ich zdolność do przemieszczania się na znaczne odległości.

Czy występuje u psów i kotów?

Występują w obu gatunkach zwierząt . Zagrożenie zależy od miejsca , gdzie pies i kot przebywa.

A. abstrusus tylko u kotów

A. vasorum tylko u psów

W jaki sposób moje zwierze może się zakazić?
.A. abstrusus & A. vasorum - przez połykanie mięczaków (ślimaki, ślimaki itp.)

Koty szczególnie są narażone na zakżenie. Wychodzące z domu przebywają w róznych miejscach i są po za naszą kontrolą.

Objawy

Choroba daje objawy głównie ze strony układu oddechowego: przyspieszony oddech, duszności, ciężki wydajny kaszel z krwawa flegmą,( A. abstrusus - chroniczny łagodny kaszel)nietolerancja wysiłkowa i omdlenia. Dochodzi także do zaburzeń krzepliwości objawiających się trudnością w zahamowaniu krwawień, siniakami, nadmiernymi krwawieniami przy zabiegach chirurgicznych.( A. vasorum - szybkie oddychanie, ciężki wydajny kaszel z krwawą flegmą i możliwymi omdleniami)Pojawiają się też objawy ze strony układu nerwowego

Objawy wystepują wówczas gdy mamy juz postać dorosłą.
Większość opisywanych przypadków klinicznych dotyczyło psów młodszych niż dwa lata, pasożyty mogą jednak atakować psy w każdym wieku i powodować u nich wystąpienieobjawów klinicznych.

Profilkatyka

Regularne stosowanie preparatu Advocatealt- Czętotliwość stosowania zależy od decyzji lekarza weterynarii.

Możemy uniknąć wystąpowania objawów stosyjąc Advocate w okreslonym czasie. Ma to istone znaczenie dla dalszego zdrowia kota czy też psa. Zwierząta ze zdjagnozowanymi pasożytami płucnymi są stałymi pacjentami gabinetów weterynaryjnych. Profilkatyka w tym przypadku jest niezmiernie istona.

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 9 gości

Informacja

Przypominam o obowiązkowych szczepieniach przeciwko wściekliźnie. Obowiązkowi poddane są psy od 2-go m-ca życia. ZAPRASZAMY DO GABINETU-DLA KAŻDEGO NOWA KARTA TOVET -informacje na temat karty w zakładce AKTUALNOŚCI lub na miejscu w gabinecie
W okresie nasilonej aktywności kleszczy zapraszamy do gabinety na badania krwi. Wynik badania morfologicznego po 20 min.